Ledare

Nestlé i jätteaffär

Schweiziska Nestlé stärker sitt affärsområde Nestle Health Science genom förvärvet av några av The Bountiful Co varumärken. I monsteraffären värd 5,75 miljarder USD ingår varumärken som tex Nature’s Bounty, Puritan’s Pride, Solgar och ...

Läs Mer

Nytt samarbete mellan Circle K och Plantagen

Lagom till påskhelgen lanserade Circle K sitt nya samarbete med Plantagen. På åtta stationer i Stockholmsområdet kommer det från i dag att erbjudas ett urval säsongsanpassade blommor, planteringsjord och krukor. Samarbetet är ytterligare ...

Läs Mer

Thomas Gäreskog blir ny etableringschef på Axfood

Thomas Gäreskog, tidigare vd för Hemköp och idag affärsutvecklare inom Axfood, blir ny etableringschef på Axfood. Målet – att fortsätta expandera och växa Axfood-koncernens olika butikskoncept med nya etableringar i hela landet. Tidigare Hemköp-vd:n ...

Läs Mer

Circle K plockar HR-direktör från KICKS

Circle K har som ambition att utmana vad bra service är och kan vara. En av de viktigaste pusselbitarna i den strävan är medarbetarna. Rekryteringen av Maria Tremura innebär att vi nu skalar ...

Läs Mer

Fler vill ansluta sig till Direkten

  Intresset för att ansluta sig till servicehandelskedjan Direkten är stort, trots den svåra situationen handeln nu befinner sig i. Varje månad får Direkten ungefär 15–20 intresseanmälningar för ett medlemskap i Direkten. Det är både ...

Läs Mer

Pressbyrån utsedd till ”Årets Franchisekedja”

Magnus-Carlsson - Kopia

Branschgalan ”Fannygalan” prisar och uppmärksammar varje år personer och företag som är verksamma inom franchising. Pressbyrån vann det prestigefulla priset ”Årets Franchisekedja” som delades ut under Frannygalan den 24 mars på Grand Hotel i Stockholm.

Branschorganisationen Svensk Franchise egna stora pris på Frannygalan är ”Årets Franchisekedja”. Vinnaren i kategorin blev Pressbyrån. Priset delas ut till det franchiseföretag som under året bäst lyckats skapa tillväxt och lönsamhet med nöjda franchisetagare och samtidigt fungera som goda ambassadörer för företagsformen.

Att Pressbyrån blivit utsedda till Årets Franchisekedja är jag oerhört glad och stolt över. Jag ser det som ett bevis på att Pressbyrån som franchisekedja tillsammans med våra köpmän går mot samma målbild – att vara den bästa franchisekedjan, både när kunderna, leverantörerna och branschen får bestämma. Vår positiva tillväxt är ett bevis på det, säger Magnus Carlsson, VD Reitan Convenience Sverige, i en kommentar.

Magnus Karlsson är krönikör i Servicetrender och hans funderingar och tankar kan du läsa i nästa nummer som når butikerna i början på april.

Finalisterna till ”Årets Franchisekedja” var: Card Group, Pressbyrån och Specsavers.