Ledare

Nestlé i jätteaffär

Schweiziska Nestlé stärker sitt affärsområde Nestle Health Science genom förvärvet av några av The Bountiful Co varumärken. I monsteraffären värd 5,75 miljarder USD ingår varumärken som tex Nature’s Bounty, Puritan’s Pride, Solgar och ...

Läs Mer

Nytt samarbete mellan Circle K och Plantagen

Lagom till påskhelgen lanserade Circle K sitt nya samarbete med Plantagen. På åtta stationer i Stockholmsområdet kommer det från i dag att erbjudas ett urval säsongsanpassade blommor, planteringsjord och krukor. Samarbetet är ytterligare ...

Läs Mer

Thomas Gäreskog blir ny etableringschef på Axfood

Thomas Gäreskog, tidigare vd för Hemköp och idag affärsutvecklare inom Axfood, blir ny etableringschef på Axfood. Målet – att fortsätta expandera och växa Axfood-koncernens olika butikskoncept med nya etableringar i hela landet. Tidigare Hemköp-vd:n ...

Läs Mer

Circle K plockar HR-direktör från KICKS

Circle K har som ambition att utmana vad bra service är och kan vara. En av de viktigaste pusselbitarna i den strävan är medarbetarna. Rekryteringen av Maria Tremura innebär att vi nu skalar ...

Läs Mer

Fler vill ansluta sig till Direkten

  Intresset för att ansluta sig till servicehandelskedjan Direkten är stort, trots den svåra situationen handeln nu befinner sig i. Varje månad får Direkten ungefär 15–20 intresseanmälningar för ett medlemskap i Direkten. Det är både ...

Läs Mer

Om Oss

Om Servicetrender

Servicetrender är en modern branschtidning som når ut till hela servicehandeln i Sverige.
Våra läsare är alla beslutsfattare inom servicehandeln såsom butikschefer, inköpsansvariga, kategoriansvariga, butiksägare, men även de som jobbar som butikspersonal.

Vi besöker butiker, gör fördjupande reportage, har olika relevanta teman samt aktuella nyheter. Vi belyser hela branschen och har viktiga profiler från branschen i varje nummer.
Servicetrender är inspirerande och kommer också att kontinuerligt informera, utbilda och ge tips och råd till butikernas dagliga arbete. Vi tittar även på branschens ekonomiska utveckling och bevakar relevanta ekonomiska händelser.

Förutom alla kedjeanknutna butiker så finns även Servicetrender hos alla oberoende service-, jour- och bensinbutiker.

 

Servicetrender grundades 2015

Thomas Modin:

COO/Marknad & Försäljning
thomas.modin@service-trender.se
076-316 68 12

Nils Norberg

Ansvarig utgivare

070-715 60 84

David Grudd

Chefredaktör