Ledare

Nestlé i jätteaffär

Schweiziska Nestlé stärker sitt affärsområde Nestle Health Science genom förvärvet av några av The Bountiful Co varumärken. I monsteraffären värd 5,75 miljarder USD ingår varumärken som tex Nature’s Bounty, Puritan’s Pride, Solgar och ...

Läs Mer

Nytt samarbete mellan Circle K och Plantagen

Lagom till påskhelgen lanserade Circle K sitt nya samarbete med Plantagen. På åtta stationer i Stockholmsområdet kommer det från i dag att erbjudas ett urval säsongsanpassade blommor, planteringsjord och krukor. Samarbetet är ytterligare ...

Läs Mer

Thomas Gäreskog blir ny etableringschef på Axfood

Thomas Gäreskog, tidigare vd för Hemköp och idag affärsutvecklare inom Axfood, blir ny etableringschef på Axfood. Målet – att fortsätta expandera och växa Axfood-koncernens olika butikskoncept med nya etableringar i hela landet. Tidigare Hemköp-vd:n ...

Läs Mer

Circle K plockar HR-direktör från KICKS

Circle K har som ambition att utmana vad bra service är och kan vara. En av de viktigaste pusselbitarna i den strävan är medarbetarna. Rekryteringen av Maria Tremura innebär att vi nu skalar ...

Läs Mer

Fler vill ansluta sig till Direkten

  Intresset för att ansluta sig till servicehandelskedjan Direkten är stort, trots den svåra situationen handeln nu befinner sig i. Varje månad får Direkten ungefär 15–20 intresseanmälningar för ett medlemskap i Direkten. Det är både ...

Läs Mer

OKQ8 har bäst service i bensinbranschen

Service Score

Service Score

OKQ8 tar bäst hand om kunderna

OKQ8 har för tredje året i rad blivit utnämnd till det drivmedelsföretag som ger bäst kundservice. Servicescores ligger bakom mätningen där svenska folket rankar servicenivån bland företag i olika branscher.

Sedan 2012 har Servicescore utfört sin årliga undersökning som kartlägger hur nöjda svenskarna är med servicen inom ett 20-tal branscher. Den bygger på svar angående grad av service och kundbemötande från över 3 400 konsumenter i åldrarna 16–79.

Inom kategorin drivmedel blev OKQ8 för tredje året i rad utnämnd till bästa företag.

– Jag är otroligt glad för utmärkelsen och stolt över alla fantastiska medarbetare och deras engagemang och känsla för service. Att vinna denna utmärkelse för tredje året i följd är ett starkt bevis för att vårt långsiktiga fokus på kundfokus och service verkligen lönar sig. Det finns två viktiga faktorer till varför vi vinner priset igen. Vi har under flera år satsat på att utveckla ledarskapet för alla våra ledare och utbildar vår personal kontinuerligt inom kundfokus vilket gör att vi är en möjliggörare för våra kunder, säger Roger Blomstrand, Head of Retail Sales på OKQ8 Scandinavia.