Konsumentens behov ställer nya krav på matbutikernas salladsbarer.
Eden Salladsbar lanserar från och med vecka 19 ett nytt koncept i butiker
över hela Sverige med matiga, färdigblandade sallader för alla tillfällen.
Detta är startskottet på den nya satsningen ”Food Stations”.
Eden Salladsbar har efter insikter från trendresor till bland annat Kalifornien och London
hämtat inspiration och insikter till hur man kan utveckla salladserbjudandet i svenska livsmedelsbutiker.
Och därför lanseras nu en ny, spännande variant av Eden Salladsbar, den nya
toppmoderna Food Station.
– Idag ska en bra livsmedelsbutik fungera som lunchrestaurang, det ska finnas färdiga power
snacks och bra take-away-mat som ett alternativ till middag. Konsumenten vill ha mer än bara
sallad, man vill ha en variation av mättande och näringsberikade alternativ. Därför introducerar
vi ett komplett Food Station koncept där vi initialt börjar med att introducera 14 färdigblandade
sallader, säger Pontus Klenell, vd för Eden Salladsbar.
Under våren introduceras 14 matiga, moderna, nyttiga och riktigt spännande sallader, som
plockas i önskad mängd.
– Vi driver utvecklingen och har inspirerats av amerikanska matkedjor som Whole Foods och
Gelsons som erbjuder färdigmat med riktigt hög kvalitet. Samtidigt har vi lyssnat på vad det
svenska folket efterfrågar för färdiga lunch-och middagslösningar i butik, säger Pontus Klenell.
Till hösten planerar man dessutom att ytterligare bredda utbudet med mer än bara sallader i
Edens Food Stations i butik.