Lagom till påskhelgen lanserade Circle K sitt nya samarbete med Plantagen. På åtta stationer i Stockholmsområdet kommer det från i dag att erbjudas ett urval säsongsanpassade blommor, planteringsjord och krukor. Samarbetet är ytterligare ett led i att förenkla kundernas vardag.
Circle K har de senaste åren lanserat ett antal samarbeten för att förenkla livet för sina kunder längs vägen. Samarbetet med Plantagen är ett pilotprojekt på åtta stationer där kunderna kommer att mötas av inbjudande blomstervagnar med säsongsanpassat utbud för såväl den egna trädgården som gå-bort-blommor, liksom jordsäckar och ett mindre urval krukor. Sortimentet kommer att bytas ut var fjärde vecka i takt med säsongen.
– Vår ambition är att göra livet enklare för våra kunder och nu när säsongen för trädgårdsskötsel och plantering står för dörren ligger detta helt rätt i tiden. Genom samarbetet med Plantagen förenklar vi ytterligare för kunden så att de kan lösa fler behov samtidigt hos oss. Vi är väldigt glada för det här samarbetet och jag ser fram emot att följa utvecklingen, säger Veronica Ersson, Konceptchef på Circle K i Sverige.