Ledare

Nestlé i jätteaffär

Schweiziska Nestlé stärker sitt affärsområde Nestle Health Science genom förvärvet av några av The Bountiful Co varumärken. I monsteraffären värd 5,75 miljarder USD ingår varumärken som tex Nature’s Bounty, Puritan’s Pride, Solgar och ...

Läs Mer

Nytt samarbete mellan Circle K och Plantagen

Lagom till påskhelgen lanserade Circle K sitt nya samarbete med Plantagen. På åtta stationer i Stockholmsområdet kommer det från i dag att erbjudas ett urval säsongsanpassade blommor, planteringsjord och krukor. Samarbetet är ytterligare ...

Läs Mer

Thomas Gäreskog blir ny etableringschef på Axfood

Thomas Gäreskog, tidigare vd för Hemköp och idag affärsutvecklare inom Axfood, blir ny etableringschef på Axfood. Målet – att fortsätta expandera och växa Axfood-koncernens olika butikskoncept med nya etableringar i hela landet. Tidigare Hemköp-vd:n ...

Läs Mer

Circle K plockar HR-direktör från KICKS

Circle K har som ambition att utmana vad bra service är och kan vara. En av de viktigaste pusselbitarna i den strävan är medarbetarna. Rekryteringen av Maria Tremura innebär att vi nu skalar ...

Läs Mer

Fler vill ansluta sig till Direkten

  Intresset för att ansluta sig till servicehandelskedjan Direkten är stort, trots den svåra situationen handeln nu befinner sig i. Varje månad får Direkten ungefär 15–20 intresseanmälningar för ett medlemskap i Direkten. Det är både ...

Läs Mer

Nytt samarbete mellan Circle K och Plantagen

Skärmavbild 2021-04-29 kl. 09.38.23

Lagom till påskhelgen lanserade Circle K sitt nya samarbete med Plantagen. På åtta stationer i Stockholmsområdet kommer det från i dag att erbjudas ett urval säsongsanpassade blommor, planteringsjord och krukor. Samarbetet är ytterligare ett led i att förenkla kundernas vardag.

Circle K har de senaste åren lanserat ett antal samarbeten för att förenkla livet för sina kunder längs vägen. Samarbetet med Plantagen är ett pilotprojekt på åtta stationer där kunderna kommer att mötas av inbjudande blomstervagnar med säsongsanpassat utbud för såväl den egna trädgården som gå-bort-blommor, liksom jordsäckar och ett mindre urval krukor. Sortimentet kommer att bytas ut var fjärde vecka i takt med säsongen.

– Vår ambition är att göra livet enklare för våra kunder och nu när säsongen för trädgårdsskötsel och plantering står för dörren ligger detta helt rätt i tiden. Genom samarbetet med Plantagen förenklar vi ytterligare för kunden så att de kan lösa fler behov samtidigt hos oss. Vi är väldigt glada för det här samarbetet och jag ser fram emot att följa utvecklingen, säger Veronica Ersson, Konceptchef på Circle K i Sverige.