Ledare

Nestlé i jätteaffär

Schweiziska Nestlé stärker sitt affärsområde Nestle Health Science genom förvärvet av några av The Bountiful Co varumärken. I monsteraffären värd 5,75 miljarder USD ingår varumärken som tex Nature’s Bounty, Puritan’s Pride, Solgar och ...

Läs Mer

Nytt samarbete mellan Circle K och Plantagen

Lagom till påskhelgen lanserade Circle K sitt nya samarbete med Plantagen. På åtta stationer i Stockholmsområdet kommer det från i dag att erbjudas ett urval säsongsanpassade blommor, planteringsjord och krukor. Samarbetet är ytterligare ...

Läs Mer

Thomas Gäreskog blir ny etableringschef på Axfood

Thomas Gäreskog, tidigare vd för Hemköp och idag affärsutvecklare inom Axfood, blir ny etableringschef på Axfood. Målet – att fortsätta expandera och växa Axfood-koncernens olika butikskoncept med nya etableringar i hela landet. Tidigare Hemköp-vd:n ...

Läs Mer

Circle K plockar HR-direktör från KICKS

Circle K har som ambition att utmana vad bra service är och kan vara. En av de viktigaste pusselbitarna i den strävan är medarbetarna. Rekryteringen av Maria Tremura innebär att vi nu skalar ...

Läs Mer

Fler vill ansluta sig till Direkten

  Intresset för att ansluta sig till servicehandelskedjan Direkten är stort, trots den svåra situationen handeln nu befinner sig i. Varje månad får Direkten ungefär 15–20 intresseanmälningar för ett medlemskap i Direkten. Det är både ...

Läs Mer

Nu kan (stam)kunder köpa Niklas Ekstedts mat på sin lokala 7-Eleven.

7-Eleven och Niklas Ekstedt har snabbt satt ihop ett samarbete för att säkerställa att kvarterets kunder kan fortsätta äta riktigt god mat, trots Coronavirusets påverkan. Både Niklas Ekstedt, (kock) och Glenn Lundkvist, (franchisetagare för 7-Eleven Humlegårdsgatan), ville göra något för alla de kunder som inte längre kan vara ute och njuta av det kvarteret har att erbjuda.

I vanliga fall driver Niklas och Glenn sina respektive verksamheter på var sitt håll och ser på den andre som ett komplement till den egna verksamheten. Men i takt med Coronavirusets ökade effekter på vardagen gäller det att vara kreativ och hitta nya lösningar och samarbeten för att serva sina trogna kunder. På Niklas restaurang finns i dag många extremt duktiga kockar som mer än gärna vill nå ut med sin mat. Samtidigt är det extremt viktigt för Glenn och 7-Eleven att erbjuda extra god service till kvarteret och kunderna.

– Jag bryr mig om mina kunder och mitt kvarter. Niklas är bäst i Sverige på mat och vi är bäst på snabb service, tillsammans ser vi till att alla våra kunder kan fortsätta att njuta av kvarterets erbjudande, trots Coronaviruset. Säger Glenn Lundkvist, 7-Eleven Humlegårdsgatan.

-Det känns jättekul att kunna fortsätta ge mina stammisar möjligheten till riktigt god mat, trots situationen vi befinner oss i. Det är inte samma sak som att bli serverad på restaurangen, men för under 100-lappen är det här riktigt schysst. Säger Niklas Ekstedt. 

Samarbetet startar idag på 7-Eleven Humlegårdsgatan och första rätten ut är Niklas berömda viltköttbullar. Priset för rätten är 95:-. Hur länge samarbetet pågår beror på en mängd omständigheter och var det här samarbetet tar vägen vet ingen i dagsläget.