Ledare

Nestlé i jätteaffär

Schweiziska Nestlé stärker sitt affärsområde Nestle Health Science genom förvärvet av några av The Bountiful Co varumärken. I monsteraffären värd 5,75 miljarder USD ingår varumärken som tex Nature’s Bounty, Puritan’s Pride, Solgar och ...

Läs Mer

Nytt samarbete mellan Circle K och Plantagen

Lagom till påskhelgen lanserade Circle K sitt nya samarbete med Plantagen. På åtta stationer i Stockholmsområdet kommer det från i dag att erbjudas ett urval säsongsanpassade blommor, planteringsjord och krukor. Samarbetet är ytterligare ...

Läs Mer

Thomas Gäreskog blir ny etableringschef på Axfood

Thomas Gäreskog, tidigare vd för Hemköp och idag affärsutvecklare inom Axfood, blir ny etableringschef på Axfood. Målet – att fortsätta expandera och växa Axfood-koncernens olika butikskoncept med nya etableringar i hela landet. Tidigare Hemköp-vd:n ...

Läs Mer

Circle K plockar HR-direktör från KICKS

Circle K har som ambition att utmana vad bra service är och kan vara. En av de viktigaste pusselbitarna i den strävan är medarbetarna. Rekryteringen av Maria Tremura innebär att vi nu skalar ...

Läs Mer

Fler vill ansluta sig till Direkten

  Intresset för att ansluta sig till servicehandelskedjan Direkten är stort, trots den svåra situationen handeln nu befinner sig i. Varje månad får Direkten ungefär 15–20 intresseanmälningar för ett medlemskap i Direkten. Det är både ...

Läs Mer

Nordic Snus lanserar tobaksfria vita portioner

Nordic_Spirit_True_White-family

 

Nordic Spirit True White® finns nu tillgängligt i handeln redo att knipa förstaplatsen i True White-segmentet. Nordic Spirit True White kommer att erbjudas i två smaker – Mint och Bergamot Wildberry.
– Vi håller oss till vårt löfte, Nordic Snus ska alltid erbjuda det marknaden efterfrågar. I Nordic Spirit True White har vi tagit fram en unik produkt för ett segment som vi sett en brant stigande efterfrågan på, säger Jonas Björnum, marknadsdirektör på Nordic Snus.

Efter nästan två års utveckling är Nordic Snus senaste tillskott i produktportföljen redo att lanseras.

– Eftersom Nordic Spirit True White är ett vitt tobaksfritt alternativ slipper man missfärgning på tänder samtidigt som det ger en fräschare känsla, utan att man behöver kompromissa med den äkta snuskänslan under läppen med allt vad det innebär, berättar marknadsdirektören Jonas Björnum.

Redan från lanseringsdagen kommer nyheten att finnas tillgänglig i en mängd butiker, butikskedjor och även i gränshandeln.

– Det har varit ett bra tryck redan innan säljstart från handeln, såväl från enskilda butiker som från butikskedjor och gränshandeln. Det ska bli oerhört roligt att se hur konsumenterna tar emot produkten nu när det väl är dags för lansering, säger Andrew Shannon, VD på Nordic Snus.

 

Redaktionen rekommenderar att läsa nästa nummer av Servicetrender där vi tittar närmare på just tobaksfria produkter, utöver produkter med tobak och hur utvecklingen går inom handeln.