Ledare

Nestlé i jätteaffär

Schweiziska Nestlé stärker sitt affärsområde Nestle Health Science genom förvärvet av några av The Bountiful Co varumärken. I monsteraffären värd 5,75 miljarder USD ingår varumärken som tex Nature’s Bounty, Puritan’s Pride, Solgar och ...

Läs Mer

Nytt samarbete mellan Circle K och Plantagen

Lagom till påskhelgen lanserade Circle K sitt nya samarbete med Plantagen. På åtta stationer i Stockholmsområdet kommer det från i dag att erbjudas ett urval säsongsanpassade blommor, planteringsjord och krukor. Samarbetet är ytterligare ...

Läs Mer

Thomas Gäreskog blir ny etableringschef på Axfood

Thomas Gäreskog, tidigare vd för Hemköp och idag affärsutvecklare inom Axfood, blir ny etableringschef på Axfood. Målet – att fortsätta expandera och växa Axfood-koncernens olika butikskoncept med nya etableringar i hela landet. Tidigare Hemköp-vd:n ...

Läs Mer

Circle K plockar HR-direktör från KICKS

Circle K har som ambition att utmana vad bra service är och kan vara. En av de viktigaste pusselbitarna i den strävan är medarbetarna. Rekryteringen av Maria Tremura innebär att vi nu skalar ...

Läs Mer

Fler vill ansluta sig till Direkten

  Intresset för att ansluta sig till servicehandelskedjan Direkten är stort, trots den svåra situationen handeln nu befinner sig i. Varje månad får Direkten ungefär 15–20 intresseanmälningar för ett medlemskap i Direkten. Det är både ...

Läs Mer

Here comes the sun – ny sommarsmak från Nocco

Skärmavbild 2021-04-28 kl. 09.39.15

För sjätte året i rad lanserar NOCCO, Sveriges mest sålda BCAA-dryck, en helt ny limiterad sommarsmak. Det här året utökas Del Sol-familjen, som tidigare bestått av Limón och Blood Orange, med Mango Del Sol som har en söt smak av solmogen mango. Precis som övriga NOCCO innehåller den 180 mg koffein och helt sockerfri. Let´s taste the sunrise!

– Det är ingen som vet hur sommaren 2021 kommer se ut, men en sak är säker – NOCCO släpper alltid en ny sommarsmak. Vår nyhet Mango Del Sol med en fräsch smak av solmogen mango tar dina smaklökar på en resa till södra Europa där varma sommarvindar möter soldränkta sandstränder och rosa soluppgångar. Låt oss tillsammans göra den här sommaren minnesvärd; fylld med träning, soliga dagar, aktiviteter och svalkande Mango Del Sol, säger Catharina Carlsdotter, Head of Marketing på NOCCO.

NOCCOs limiterade sommarsmaker lanserades för första gången 2016 och blir varje år väldigt uppskattade av NOCCOs konsumenter. Förra året lanserades sommarfavoriterna Limón Del Sol med smak av syrlig citron och Blood Orange Del Sol med en uppfriskande smak av blodapelsin, nu utökas Del Sol-serien med en nyhet av söt mango och gör Del Sol-familjen komplett. NOCCO Mango Del Sol innehåller förutom BCAA (3000mg), 180 mg koffein och sex olika vitaminer. Liksom övriga NOCCO-drycker är den helt utan socker.

NOCCO Mango Del Sol kommer att finnas till försäljning från och med vecka 13 hos återförsäljare runtom i landet, samt på flera marknader globalt.