Ledare

Nestlé i jätteaffär

Schweiziska Nestlé stärker sitt affärsområde Nestle Health Science genom förvärvet av några av The Bountiful Co varumärken. I monsteraffären värd 5,75 miljarder USD ingår varumärken som tex Nature’s Bounty, Puritan’s Pride, Solgar och ...

Läs Mer

Nytt samarbete mellan Circle K och Plantagen

Lagom till påskhelgen lanserade Circle K sitt nya samarbete med Plantagen. På åtta stationer i Stockholmsområdet kommer det från i dag att erbjudas ett urval säsongsanpassade blommor, planteringsjord och krukor. Samarbetet är ytterligare ...

Läs Mer

Thomas Gäreskog blir ny etableringschef på Axfood

Thomas Gäreskog, tidigare vd för Hemköp och idag affärsutvecklare inom Axfood, blir ny etableringschef på Axfood. Målet – att fortsätta expandera och växa Axfood-koncernens olika butikskoncept med nya etableringar i hela landet. Tidigare Hemköp-vd:n ...

Läs Mer

Circle K plockar HR-direktör från KICKS

Circle K har som ambition att utmana vad bra service är och kan vara. En av de viktigaste pusselbitarna i den strävan är medarbetarna. Rekryteringen av Maria Tremura innebär att vi nu skalar ...

Läs Mer

Fler vill ansluta sig till Direkten

  Intresset för att ansluta sig till servicehandelskedjan Direkten är stort, trots den svåra situationen handeln nu befinner sig i. Varje månad får Direkten ungefär 15–20 intresseanmälningar för ett medlemskap i Direkten. Det är både ...

Läs Mer

Carlsberg får ny marknadsdirektör

anna-hallov

anna-hallov

Carlsberg får ny marknadsdirektör

Anna Hällöv blir ny marknadsdirektör för Carlsberg Sverige den 1 juni. Hon kommer närmast från livsmedelsbranschen där hon har lång erfarenhet både från leverantör- och handlarsidan.

– Att Anna nu kommer till Carlsberg Sverige känns mycket bra. Jag är övertygad om att hon blir en positiv kraft i ledningsteamet och att hon tillsammans med marknadsavdelningen kommer att stärka och utveckla den positiva trend som vi har haft de senaste åren, säger VD Mark Jensen.

Anna Hällöv har lång erfarenhet av liknande tjänster. Senast som försäljnings- och marknadschef på Stensåkra Charkuteri & Deli. Innan dess har hon arbetat på Coop och Unilever där hon haft flera ledande positioner inom sälj och marknad.

– Som konsument köper jag redan i dag många av Carlsberg Sveriges starka varumärken. Att nu få vara med och utveckla dem och stärka affären känns väldigt spännande och utmanande. Jag har även nyfiket följt Carlsbergs övergripande arbete inom hållbarhet vilket är mycket inspirerande. Jag ser fram emot att träffa teamet och alla nya kollegor inom kort, säger Anna Hällöv.