Ledare

Nestlé i jätteaffär

Schweiziska Nestlé stärker sitt affärsområde Nestle Health Science genom förvärvet av några av The Bountiful Co varumärken. I monsteraffären värd 5,75 miljarder USD ingår varumärken som tex Nature’s Bounty, Puritan’s Pride, Solgar och ...

Läs Mer

Nytt samarbete mellan Circle K och Plantagen

Lagom till påskhelgen lanserade Circle K sitt nya samarbete med Plantagen. På åtta stationer i Stockholmsområdet kommer det från i dag att erbjudas ett urval säsongsanpassade blommor, planteringsjord och krukor. Samarbetet är ytterligare ...

Läs Mer

Thomas Gäreskog blir ny etableringschef på Axfood

Thomas Gäreskog, tidigare vd för Hemköp och idag affärsutvecklare inom Axfood, blir ny etableringschef på Axfood. Målet – att fortsätta expandera och växa Axfood-koncernens olika butikskoncept med nya etableringar i hela landet. Tidigare Hemköp-vd:n ...

Läs Mer

Circle K plockar HR-direktör från KICKS

Circle K har som ambition att utmana vad bra service är och kan vara. En av de viktigaste pusselbitarna i den strävan är medarbetarna. Rekryteringen av Maria Tremura innebär att vi nu skalar ...

Läs Mer

Fler vill ansluta sig till Direkten

  Intresset för att ansluta sig till servicehandelskedjan Direkten är stort, trots den svåra situationen handeln nu befinner sig i. Varje månad får Direkten ungefär 15–20 intresseanmälningar för ett medlemskap i Direkten. Det är både ...

Läs Mer

Ballerina Bites kommer i ny smak

ballerina-bites

ballerina-bitesBallerina Bites kommer i ny smak

Ballerina presenterade förra året sitt nya koncept Bites. Nu lanserar man även en tredje smak i serien – salty caramel.

Ballerina Bites introducerades för marknaden i fjol. De fyllda, chokladdoppade rånen utkom då i två smaker: nougat och sötsyrlig jordgubb. De båda produkterna fick ett bra mottagande och företaget utökar nu serien med en smakkombination av kolasmak och havssalt.

– Med salty caramel kompletterar vi nu vårt Ballerina Bites-sortiment. Det är en spännande smakkombination, både sött och salt, som många uppskattar och vi tror att den snabbt kommer att bli en favorit, säger Caroline Reuterstad Frey, produktchef på Ballerina.

Med konceptet Bites vill Göteborgs Kex nå en ny målgrupp. Tidigare har fokus varit fikastunden och att komplettera kaffet på bästa sätt. Nu hoppas man även att man ska kunna få en naturlig plats i svenskarnas vardagsrum. Som snacks.

Den nya smaken lanseras i butik vecka 15.