Ledare

Nestlé i jätteaffär

Schweiziska Nestlé stärker sitt affärsområde Nestle Health Science genom förvärvet av några av The Bountiful Co varumärken. I monsteraffären värd 5,75 miljarder USD ingår varumärken som tex Nature’s Bounty, Puritan’s Pride, Solgar och ...

Läs Mer

Nytt samarbete mellan Circle K och Plantagen

Lagom till påskhelgen lanserade Circle K sitt nya samarbete med Plantagen. På åtta stationer i Stockholmsområdet kommer det från i dag att erbjudas ett urval säsongsanpassade blommor, planteringsjord och krukor. Samarbetet är ytterligare ...

Läs Mer

Thomas Gäreskog blir ny etableringschef på Axfood

Thomas Gäreskog, tidigare vd för Hemköp och idag affärsutvecklare inom Axfood, blir ny etableringschef på Axfood. Målet – att fortsätta expandera och växa Axfood-koncernens olika butikskoncept med nya etableringar i hela landet. Tidigare Hemköp-vd:n ...

Läs Mer

Circle K plockar HR-direktör från KICKS

Circle K har som ambition att utmana vad bra service är och kan vara. En av de viktigaste pusselbitarna i den strävan är medarbetarna. Rekryteringen av Maria Tremura innebär att vi nu skalar ...

Läs Mer

Fler vill ansluta sig till Direkten

  Intresset för att ansluta sig till servicehandelskedjan Direkten är stort, trots den svåra situationen handeln nu befinner sig i. Varje månad får Direkten ungefär 15–20 intresseanmälningar för ett medlemskap i Direkten. Det är både ...

Läs Mer

Marta ansiktet utåt i ny kampanj för Risifrutti

marta

marta

Marta nytt ansikte utåt för Risifrutti

Nästa vecka lanserar Risifrutti sin nya kampanj ”Gör din grej”. Den här gången med fotbollsspelaren Marta i huvudrollen. Tillsammans vill de inspirera barn och unga till ett liv i rörelse – utan prestationshets.

Idrotten är ett sammanhang som på många sätt är bra för ungdomar att engagera sig i. Dock har prestationskraven hos unga ökat de senaste tio åren – vilket har lett till att allt fler väljer bort den.

Risifrutti vill med sin nya kampanj ”Gör din grej” ändra på trenden och synsättet inom ungdomsidrotten. Tillsammans med idrottsprofilen Marta vill man lyfta det man anser är den huvudsakliga anledningen till att man som ung ska börja idrotta – att ha roligt.

– Elitsatsningar, prestationshets och krav från vuxenvärlden kryper sig ner i åldrarna inom idrotten. Vi vill påminna alla barn och unga om att man ska göra det man vill för att det är kul, och inte för att man måste prestera. För att sprida det budskapet kan vi inte tänka oss en bättre förebild än Marta Vieira da Silva, säger Joakim Wictorin, marknadschef på Orkla Foods Sverige.

Under det kommande året kommer den brasilianske fotbollsspelaren, som flera gånger fått utmärkelsen som världens bästa, Marta Viera da Silva vara ambassadör för kampanjen. Tanken är att hon ska inspirera barn och ungdomar i alla åldrar till att röra sig mer – och samtidigt ha roligt medan de gör det.

– Jag vill inspirera unga människor till att röra sig mer. Även om man inte blir proffs så lär man sig väldigt mycket av att idrotta, man träffar mycket människor och man samlar på sig massor av erfarenheter. Man rör på sig och viktigast av allt, man har kul, säger Marta Vieira da Silva.

Marta har i dag redan ett starkt engagemang i sociala frågor vid sidan av fotbollen. Bland annat är hon ambassadör inom FN:s utvecklingsprogram UNDP som arbetar för att stärka kvinnors roll och rättigheter.

Jimmy Andersson