Ledare

Hemmakväll arrangerar inofficiella SM i äggrullning

Under påsken är det dags för det Inofficiella SM i äggrullning, och vad är mer passande än att det arrangeras i samtliga Hemmakväll-butiker? Tävlingsformen går nämligen ut på att rulla chokladägg ner för ...

Läs Mer

Circle K öppnar Sveriges största hamburgerkedja

I ett nytt samarbete tillsammans med hamburgerrestaurangen KÄK, grundat av Petter Alexis Askergren, fortsätter Circle K att utöka sitt materbjudande med spännande nyheter. Nu kan du beställa KÄK:s ”Håll-käften”-burgare över hela Sverige. Med start ...

Läs Mer

  • 23 Apr 2019 KvalitetsingenjörHar du en stor passion för mat och hållbarhet? Vill du vara med och göra skillnad? Kavli är inte ett företag som alla andra. Vi...
  • 15 Apr 2019 Customer Innovation Manager – DairyDescription We are looking for a Customer Innovation (CI) Manager Europe – Dairy AAK is one of the leading producers of high value-adding vegetable oils and...
  • 15 Apr 2019 Junior KAMDu kommer att tillhöra vårt duktiga Commercial Nordics-team, som idag består av 9 ambitiösa och duktiga personer. Tjänsten är placerad på huvudkontoret vid Dockan i Malmö. Som Junior...
  • 12 Apr 2019 Global Product and Market Manager – Plant Based DairyFoodjob Nordic is looking for a commercially strong industry professional for AAK – the world-leading supplier of value-adding specialty fats for the food industry. AAK...
  • 12 Apr 2019 Vi söker livsmedelsinspektörerOm arbetsplatsen Nyköpings kommun har som mål att växa med 700 nya medborgare per år. Att växa innebär en rad spännande möjligheter men också nya...
  • 08 Apr 2019 Distriktschef Exotic Snacks – Falun/GävleA BETTER CHOICE Med våra egna varumärken Exotic Snacks och Gårdschips är vi idag marknadsledande inom natursnacks och premiumsnacks. Vi har ett brett sortiment av...

Kaffekampanj ger en halv miljon till SOS Barnbyar

preem

preem

Kaffekampanj ger en halv miljon till SOS Barnbyar

En krona per kaffekopp i elva veckor. Preems vinterkampanj är nu avslutad och inbringade över en halv miljon kronor till SOS Barnbyars arbete i Ukraina.

24 oktober startade Preem en kampanj i syfte att samla in pengar till SOS Barnbyar. För varje såld kaffe hos kedjan gick en krona till välgörenhetsorganisationen och när kampanjen avslutades 8 januari hade 512 050 kronor samlats in. Pengar som kommer att till att driva barnbyn Brovary utanför den ukrainska huvudstaden Kiev.
– Preems kampanj visar att de, genom sin affär, sina medarbetare och sina fantastiska kunder, har lyckats med att skapa både affärsnytta och samhällsnytta. Varje kaffekopp och varje krona som kampanjen gett kommer att förändra livet för de mest utsatta barnen. Vi vill ge ett stort och varmt tack, från oss på SOS Barnbyar men framförallt från barnen i Ukraina, till alla på Preem och alla kunder som gjort detta möjligt, säger Johan Carrick, chef insamling och försäljning SOS Barnbyar.

– Att alla barn har rätt till en familj är ett motto som vi på Preem delar helhjärtat med SOS Barnbyar och därför stödjer vi sedan 2013 SOS Barnbyars verksamhet i Ukraina. Att vi sålde över en halv miljon kaffekoppar under kampanjperioden är Preems rekordförsäljning hittills och vi är stolta över att vi tillsammans med våra kunder har samlat in ett så viktigt bidrag till SOS Barnbyar, säger Helene Samuelsson, kommunikationschef på Preem.

 

Servicetrender

Servicetrender